شبیه سازی مخروط شدن سیال آب در یک مخروط کن با دو شرایط ورودی مختلف با نرم افزار ANSYS CFX

خانه » فیلم های آموزشی » فیلم آموزش سی اف ایکس » شبیه سازی مخروط شدن سیال آب در یک مخروط کن با دو شرایط ورودی مختلف با نرم افزار ANSYS CFX

شبیه سازی مخروط شدن سیال آب در یک مخروط کن با دو شرایط ورودی مختلف با نرم افزار ANSYS CFX

۰ تومان

(دیدگاه 1 کاربر)

به طور کلی در فیلم آموزشی شبیه سازی مخروط شدن سیال آب در یک مخروط کن با دو شرایط ورودی مختلف با نرم افزار سی اف ایکس CFX با موارد زیر در نرم افزار سی اف ایکس (CFX) آشنا می شوید.

  • تنظیمات محیط شبکه در در workbench نرم افزار Ansys
  • ایجاد شبکه های لایه مرزی جهت رسیدن به YPlus مناسب
  • تنظیمات دامنه محسباتی سیال، ویژگی های سیال آب و مدل حرارتی
  • تعریف مدل آشفتگی SST (Shear Stress Transport) انتقال رینولدز و تنظیمات آن
  • تعریف شرایط مرزی ورودی جریان، خروجی آن و دیواره های مخروط کن
  • تنظیمات روش عددی و مقادیر باقیمانده در معیار همگرایی
  • انجام تنظیمات روش حل به صورت موازی و اجرای روند حل مسئله
  • تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 16 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : بی کلام

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار سی اف ایکس

EAN: 10008596

توضیحات

آموزش رایگان نرم افزار سی اف ایکس ANSYS CFX : شبیه سازی مخروط شدن سیال آب در یک مخروط کن با دو شرایط ورودی مختلف با نرم افزار ANSYS CFX

در این فیلم آموزشی مخروط شدن سیال آب با دو شرایط ورودی از نظر سرعت و دما در یک مخروط کن توسط نرم افزار ANSYS CFX شبیه سازی گردیده است. سرعت ورودی آب در ورودی یک برابر 2 متر بر ثانیه و دمای آب در این ورودی برابر 315 درجه کلوین است. در ورودی دوم سرعت سیال آب برابر 2 متر بر ثانیه و دمای آب برابر 285 درجه کلوین است. در مخروط کن دو ورودی جریان با یکدیگر ترکیب شده و از پایین مخروط کن خارج می گردد. به خروجی جریان شرایط فشار نسبی صفر اعمال گردیده است. در این  آنالیز دما و سرعت جریان خروجی مشخص گردیده است. حل در نرم افزار  ANSYS CFX به صورت پایدار بوده و از مدل آشفتگی SST (Shear Stress Transport) انتقال رینولدز استفاده شده است.

آنالیز دینامیک سیال و انتقال حرارت به صورت همزمان به روش دینامیک سیالات محاسباتی CFD و روش انرژی حرارتی صورت گرفته است. معیار همگرایی در این مسئله عدم تغییرات در مقدار سرعت خروجی آب از لوله خروج سیال در مخروط کن در نظر گرفته شده است.

شبکه بندی دامنه محاسباتی توسط  workbench نرم افزار Ansys و تنظیمات شبکه بندی برای نرم افزار CFX و المان های لایه مرزی در دیواره مدل صورت گرفته است. مناسب بودن شبکه بر اساس مقدار YPlus در دیواره های مخروط کن تعیین گردیده است. بر اساس منابع مختلف در مدل آشفتگی SST (Shear Stress Transport) انتقال رینولدز مقدار مناسب YPlus برابر 1 است.

در این فیلم آموزشی نحوه شبکه بندی مدل هندسی مخروط کن با شبکه لایه مرزی و همچنین تنظیمات نرم افزار CFX جهت حل مسئله  به صورت مرحله به مرحله ارائه گردیده است. به دیواره های اطراف مخروط کن شرط مرزی دیواره بدون لغزش اعمال گردیده است.

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

Brief record of this Training Film

برند

سافت یار

1 دیدگاه برای شبیه سازی مخروط شدن سیال آب در یک مخروط کن با دو شرایط ورودی مختلف با نرم افزار ANSYS CFX

  1. محسن احمدزاده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *