تحلیل آیرودینامیک هواپیما لیرجت Learjet 35 با نرم افزار ANSYS CFX و روش CFD

۷۰,۰۰۰ تومان

به طور کلی در فیلم آموزشی تحلیل آیرودینامیک هواپیما لیرجت Learjet 35 با نرم افزار ANSYS CFX و روش CFD با موارد زیر در نرم افزار سی اف ایکس (CFX) آشنا می شوید.

  • ایجاد دامنه محاسباتی اطراف مدل هواپیما در نرم افزار ANSYS
  • بر طرف کردن نقص های هندسی با ابزارهای نرم افزار انسیس
  • تنظیمات محیط شبکه در در workbench نرم افزار ANSYS
  • ایجاد شبکه های لایه مرزی جهت رسیدن به YPlus مناسب
  • تنظیمات دامنه محسباتی سیال
  • تعریف مدل آشفتگی انتقال رینولدز SST و تنظیمات آن
  • تعریف متغیرهای درگ و لیفت و مانیتور کردن آن ها در حین حل
  • تعریف شرایط مرزی ورودی و خروجی جریان
  • تعریف شرط مرزی تقارن و دیواره های بدون لغزش و با لغزش
  • تنظیمات روش حل پایدار در نرم افزار ANSYS CFX
  • تنظیمات روش عددی و مقادیر باقیمانده در معیار همگرایی
  • انجام تنظیمات روش حل پایدار و تنظیمات پردازش موازی
  • تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 18 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : بی کلام

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار سی اف ایکس، فایل مدل هندسی و شبکه

شناسه محصول: CF8 دسته:

توضیحات

تحلیل آیرودینامیک هواپیما لیرجت Learjet 35 با نرم افزار ANSYS CFX و روش CFD

لیرجت یک تولید کننده هواپیماهای جت تجاری برای مصارف نظامی/غیر نظامی می باشد.این شرکت در سال ۱۹۵۰ توسط ویلیام پاول لیر تاسیس شد.جت های تجاری این شرکت تواستند برای مدت ها بازار هواپیماهای بیزینس را در چنگ خود بگیرند.یکی از مدل ها لیرجت ۳۵ می باشد که به عنوان یک جت خصوصی و آمبولانس هوایی در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
در این فیلم آموزشی تحلیل آیرودینامیک هواپیما لیرجت Learjet 35 به روش حل دینامیک سیالات محاسباتی دینامیک سیالات محاسباتی CFD به کمک نرم افزار ANSYS CFX به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است. هواپیما در حالت کروز و در سرعت 250 متر بر ثانیه تحلیل گردیده است.
در ابتدا مدل هندسی هواپیما که به صورت فایل STP بوده وارد بخش مدل سازی نرم افزار انسیس گردیده و دامنه محاسباتی سیبال ایجاد شده است. در مرحله بعد تنظیمات شبکه در بخش Workbench نرم افزار ANSYS صورت گرفته و دامنه محاسباتی سیال شبکه بندی دهش است. المان های لایه مرزی در اطراف بدنه هواپیما مرکب بال و بدنه ایجاد گردیده است. مناسب بودن شبکه بر اساس مقدار YPlus در دیواره های بدنه هواپیما تعیین گردیده است.
مدل آشفتگی در این آنالیز از نوع مدل تنش رینولدز Reynolds Stress Transpose بوده که مقدار مناسب YPlus برای این مدل در اطراف بدنه مدل باید کوچکتر از یک باشد. در شبکه بندی مدل محاسباتی این موضوع لحاظ گردیده است.
حل مسئله به صورت پایدار بوده و به همین دلیل سرعت حرکت هواپیما به سیال هوا نسبت داده شده و هواپیما ثابت فرض گردیده است. مقدار نیروی درگ و لیفت وارد بر هواپیما به روش دینامیک سیالات محاسباتی محاسبه گردیده است.
به دیواره ورودی دامنه محاسباتی شرط مرزی سرعت و به دیواره خروجی آن شرط مرزی فشار نسبی صفر نسبت داده شده است.
کلیه مراحل ایجاد مدل هندسی دامنه محاسباتی سیال، شبکه بندی، تنظیمات نرم افزار CFX و تحلیل و بررسی نتایج در این فیلم آموزشی به صورت متوالی ارائه شده است.

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

Brief record of this Training Film

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تحلیل آیرودینامیک هواپیما لیرجت Learjet 35 با نرم افزار ANSYS CFX و روش CFD”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »