تحلیل آیرودینامیک هواپیما مرکب بال و بدنه Blended Wing Body با نرم افزار ANSYS CFX

۶۰,۰۰۰ تومان

به طور کلی در فیلم آموزشی تحلیل آیرودینامیک هواپیما مرکب بال و بدنه Blended Wing Body با نرم افزار ANSYS CFX با موارد زیر در نرم افزار سی اف ایکس (CFX) آشنا می شوید.

  • ایجاد دامنه محاسباتی اطراف مدل هواپیما در نرم افزار ANSYS
  • تنظیمات محیط شبکه در در workbench نرم افزار Ansys
  • ایجاد شبکه های لایه مرزی جهت رسیدن به YPlus مناسب
  • تنظیمات دامنه محسباتی سیال
  • تعریف مدل آشفتگی انتقال رینولدز SST و تنظیمات آن
  • تعریف متغیرهای درگ و لیفت و مانیتور کردن آن ها در حین حل
  • تعریف شرایط مرزی ورودی و خروجی جریان
  • تعریف شرط مرزی تقارن و دیواره های بدون لغزش و با لغزش
  • تنظیمات روش حل پایدار در نرم افزار ANSYS CFX
  • تنظیمات روش عددی و مقادیر باقیمانده در معیار همگرایی
  • انجام تنظیمات روش حل متوالی دو مرحله پایدار و گذرا و تنظیمات پردازش موازی
  • تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 18 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : بی کلام

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار سی اف ایکس، فایل مدل هندسی و شبکه

شناسه محصول: CF7 دسته:

توضیحات

تحلیل آیرودینامیک هواپیما مرکب بال و بدنه Blended Wing Body با نرم افزار ANSYS CFX

هواپیمای بال-بدنه مرکب طرح نسبتا جدیدی از هواپیما است که قابلیت استفاده به عنوان هواپیمای حمل و نقل، جنگنده، باربری و سوخت رسان را دارد. هواپیمای بال-بدنه مرکب در واقع نوعی بال پرنده است که بار و مسافران را در بدنه ضخیم مرکزی که به شکل ایرفویل۳ است جا می دهد. مطالعات نشان دهنده بهبود زیاد در کارایی این نوع هواپیما ها در صورت استفاده در محدوده زیر صوتی است و ساخت آن ها با استفاده از تکنولوژی موجود امکان پذیر است.

طرح هواپیمای بال-بدنه مرکب توسطLiebeck Robert در شرکت McDonnell Douglas (اکنون بوئینگ) در سال ۱۹۸۸ مطرح شد. در این طرح، بدنه ، بال و موتور ها در یک ترکیب برازا۴ جا داده شده اند و باعث می شود کارایی آیرودینامیکی به حداکثر مقدار خود برسد. بیشتری تاثیر در افزایش کارایی آیرودینامیکی به خاطر کاهش مساحت بدنه و در نتیجه کاهش نیروی پسای سطح است. بر اساس نظریه Liebeck می توان مساحت بدنه را تا ۳۳% به نسبت هواپیماهای معمولی کاهش داد. این کاهش بیشتر به خاطر حذف شدن دم و مقاطعی که موتور را به بال و بال را به بدنه متصل می کنند است.

در این فیلم آموزشی آیرودینامیک بدنه هواپیما مرکب بال و بدنه Blended Wing Body (BWB) به روش حل دینامیک سیالات محاسباتی دینامیک سیالات محاسباتی CFD به کمک نرم افزار ANSYS CFX به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است. هواپیما در حالت کروز و در سرعت 280 متر بر ثانیه تحلیل گردیده است.

در ایتدا مدل هندسی هواپیما که به صورت فایل STP بوده وارد بخش مدل سازی نرم افزار انسیس گردیده و دامنه محاسباتی سیبال ایجاد شده است. در مرحله بعد تنظیمات شبکه در بخش Workbench نرم افزار ANSYS صورت گرفته و دامنه محاسباتی سیال شبکه بندی دهش است. المان های لایه مرزی در اطراف بدنه هواپیما مرکب بال و بدنه ایجاد گردیده است. مناسب بودن شبکه بر اساس مقدار YPlus در دیواره های بدنه هواپیما تعیین گردیده است.

مدل آشفتگی در این آنالیز از نوع مدل تنش رینولدز Reynolds Stress Transpse بوده که مقدار مناسب YPlus برای این مدل در اطراف بدنه مدل باید کوچکتر از یک باشد. در شبکه بندی مدل محاسباتی این موضوع لحاظ گردیده است.

حل مسئله به صورت پایدار بوده و به همین دلیل سرعت حرکت هواپیما به سیال هوا نسبت داده شده و هواپیما ثابت فرض گردیده است. مقدار نیروی درگ و لیفت وارد بر هواپیما به روش دینامیک سیالات محاسباتی محاسبه گردیده است.

به دیواره ورودی دامنه محاسباتی شرط مرزی سرعت و به دیواره خروجی آن شرط مرزی فشار نسبی صفر نسبت داده شده است.

کلیه مراحل ایجاد مدل هندسی دامنه محاسباتی سیال، شبکه بندی، تنظیمات نرم افزار CFX و تحلیل و بررسی نتایج در این فیلم آموزشی به صورت متوالی ارائه شده است.

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

Brief record of this Training Film

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تحلیل آیرودینامیک هواپیما مرکب بال و بدنه Blended Wing Body با نرم افزار ANSYS CFX”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *