شبیه سازی شکست سیال غیرنیوتنی و برخورد آن به جسم به روش SPH

خانه » فیلم های آموزشی » فیلم های آموزش Abaqus » شبیه سازی شکست سیال غیرنیوتنی و برخورد آن به جسم به روش SPH

شبیه سازی شکست سیال غیرنیوتنی و برخورد آن به جسم به روش SPH

۰ تومان

(دیدگاه 1 کاربر)

به طور کلی در فیلم آموزشی شبیه سازی شکست سیال غیرنیوتنی و برخورد به آن به جسم به روش SPH و با نرم افزار آباکوس با موارد زیر در نرم آشنا می شوید.
• ایجاد مدل هندسی مخزن و جسم مکعبی شکل به صورت صلب و مدل اولیه سیال غیرنیوتنی
• تعریف رفتار سیال غیرنیوتنی به روش معادله توانی Power Law
• شبکه بندی قطعات مختلف و تعریف کردن نودهای اس پی اچ SPH
• تنظیمات روش حل دینامیکی صریح Explicit
• اعمال شرایط مرزی و تعیین شتاب گرانش
• تعیین خروجی های مسئله از جمله سرعت، جابه جایی، نیروها و غیره
• انجام تنظیمات روش حل به صورت موازی و اجرای روند حل مسئله
• تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 13 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : بی کلام

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار آباکوس

شناسه محصول: EF60 دسته: برچسب:
EAN: 10008680

توضیحات

شبیه سازی شکست سیال غیرنیوتنی و برخورد آن به جسم به روش SPH

در این شبیه سازی سیال داخل مخزن با استفاده از معادله فرم هوگونیوت خطی Us – Up مدل سازی گردیده است. مقدار چگالی سیال غیرنیوتنی 1000 کیلوگرم بر متر مکعب و سرعت صوت در سیال غیرنیوتنی برابر 1450 در نظر گرفته شده است. برای مدل سازی لزجت سیال غیرنیوتنی از روش معادله توانی Power Law استفاده شده است که ضریب K در این معادله برابر 18 پاسکال در ثانیه به توان n و مقدار n برابر 0.8 لحاظ گردیده است. روش معادله توانی مقدار لزجت سیال را به صورت تابع توانی از نرخ کرنش تغییر شکل در نظر می گیرد و این مدل جهت بررسی و مدل سازی رفتار سیال های غیرنیوتنی مناسب است.
بین سیال، مخزن و جعبه ای که سیال به آن برخورد می کند، تماس بدون اصطکاک در نظر گرفته شده است. سیال غیرنیوتنی به صورت گره های اس پی اچ SPH بوده که تماس بین نودهای مختلف سیال و همچنین تماس بین سیال غیرنیوتنی و مخزن و میله استوانه ای به روش تماس عمومی در نرم افزار آباکوس ABAQUS لحاظ گردیده است.
جهت شبکه¬بندی جسم و مخزن از المان های صفحه ای خطی با چهار گره محاسباتی با عنوان اختصاری S4R استفاده گردیده است. برای شبکه بندی سیال از گره های اس پی اچ SPH استفاده شده است.
جهت حل مسئله از روش دینامیکی صریح استفاده شده است. مدت زمان حل مسئله 1 ثانیه است. در این مدت زمان در اثر شتاب گرانش سیال غیرنیوتنی شکسته شده و به جسم مکعبی شکل برخورد می کند. که روند برخورد سیال به جسم و نحوه جریان سیال و نیروهای وارد بر میله استوانه محاسبه گردیده است. شتاب گرانش 8/9 متر بر مجذور ثانیه منظور شده است.
سیال به روش اس پی اچ مدل سازی گردیده است. این روش که یکی از روش های بدون شبکه است سیال را به صورت ذراتی در نظر می¬گیرد که این ذرات با یکدیگر در تماس هستند و دینامیک هر ذره به صورت مجزا حل گردیده و تقابل هر ذره با ذرات کناری خود نیز لحاظ می شود.
مقاله ای مشابه که در آن به جای سیال غیرنیوتنی، سیال آب مدل سازی و با نتایج آزمایشگاهی نیز تحلیل گردیده در ضمیمه این فیلم آموزشی ارائه شده است.

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

برند

سافت یار

1 دیدگاه برای شبیه سازی شکست سیال غیرنیوتنی و برخورد آن به جسم به روش SPH

  1. محسن احمدزاده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *