تحلیل حرکت شناور دو بدنه Catamaran بر روی سطح آزاد سیال به صورت دو فازی روش CFD

۱۰۰,۰۰۰ تومان

به طور کلی در فیلم آموزشی تحلیل هیدرودینامیک شناور دوبدنه Catamaran بر روی سطح آب به صورت دو فازی و روش حجم سیال VOF و روش عددی CFD با نرم افزار ANSYS CFX با موارد زیر در نرم افزار سی اف ایکس (CFX) آشنا می شوید.

  • ایجاد دامنه محاسباتی اطراف مدل شناور دوبدنه در نرم افزار ANSYS
  • ایجاد برش اولیه دامنه محاسباتی جهت تعریف سطح آزاد سیال
  • تنظیمات محیط شبکه در در workbench نرم افزار Ansys
  • ایجاد شبکه های لایه مرزی جهت رسیدن به YPlus مناسب
  • تنظیمات دامنه محسباتی سیال
  • تعریف مدل آشفتگی انتقال رینولدز SST و تنظیمات آن
  • تعریف متغیرهای درگ و لیفت و مانیتور کردن آن ها در حین حل
  • تعریف شرایط مرزی ورودی و خروجی جریان
  • تعریف شرط مرزی تقارن و دیواره های بدون لغزش و با لغزش
  • تعریف متغیرهای حجم سیال به صورت Expression
  • تعریف روش حجم سیال جهت تفکیک دو فاز سیال آب و سیال هوا
  • تنظیمات روش حل پایدار در نرم افزار ANSYS CFX و مدل کوپل حجم سیال و معادلات انتقال جریان
  • تنظیمات روش عددی و مقادیر باقیمانده در معیار همگرایی
  • انجام تنظیمات روش حل متوالی دو مرحله پایدار و گذرا و تنظیمات پردازش موازی
  • تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 20 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : بی کلام

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار انسیس، فایل مدل هندسی و شبکه

شناسه محصول: CF16 دسته:

توضیحات

تحلیل حرکت شناور دو بدنه Catamaran بر روی سطح آزاد سیال به صورت دو فازی روش CFD

در این فیلم آموزشی نحوه مدل سازی و تحلیل هیدرودینامیک مدل یک شناور دو بدنه Catamaran در حین حرکت بر روی سطح آب با سرعت 15 متر بر ثانیه به روش دینامیک سیالات محاسباتی CFD و به کمک نرم افزار ANSYS CFX به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است.
مدل هندسی شناور دو بدنه ای توسط نرم افزار Maxsurf ایجاد گردیده و جهت تحلیل و ایجاد شبکه به نرم افزار انسیس Ansys منتقل شده است.
تفکیک دو فاز توسط مدل همگن و روش حجم سیال VOF صورت گرفته است. فشار مرجع برابر یک اتمسفر بوده و بویانسی در این شبیه سازی در نظر گرفته شده است. نحوه ایجاد امواج سطحی و تغییر شکل های سطح آزاد سیال محاسبه گردیده است. در تماس بین دو فاز سیال آب و هوا از مدل سطح آزاد Free Surface استفاده شده است.
در ایتدا مدل هندسی شناور دوبدنه که به صورت فایل STP بوده وارد بخش مدل سازی نرم افزار انسیس گردیده و دامنه محاسباتی سیبال ایجاد شده است. در مرحله بعد تنظیمات شبکه در بخش Workbench نرم افزار ANSYS صورت گرفته و دامنه محاسباتی سیال شبکه بندی شده است. المان های لایه مرزی در اطراف بدنه شناور دوبدنه ایجاد گردیده است. مناسب بودن شبکه بر اساس مقدار YPlus در دیواره های بدنه شناور تعیین گردیده است.
مدل آشفتگی در این آنالیز از نوع مدل تنش رینولدز Reynolds Stress Transpose بوده که مقدار مناسب YPlus برای این مدل در اطراف بدنه مدل باید کوچکتر از یک باشد. در شبکه بندی مدل محاسباتی این موضوع لحاظ گردیده است.
حل مسئله به صورت پایدار بوده و به همین دلیل سرعت حرکت شناور دوبدنه به سیال آب نسبت داده شده و شناور دوبدنه ثابت فرض گردیده است. مقدار نیروی درگ و لیفت وارد بر شناور دوبدنه به روش دینامیک سیالات محاسباتی محاسبه گردیده است.
به دیواره ورودی دامنه محاسباتی شرط مرزی سرعت و به دیواره خروجی آن شرط مرزی فشار نسبی صفر نسبت داده شده است.
کلیه مراحل ایجاد مدل هندسی دامنه محاسباتی سیال، شبکه بندی، تنظیمات نرم افزار CFX و تحلیل و بررسی نتایج در این فیلم آموزشی به صورت متوالی ارائه شده است.
شناور های دو بدنه Catamaran یا کاتامِرَن، نوعی قایق است که از دو بدنه تشکیل شده که توسط قابی به هم وصل شده‌اند.
برخی کشتی‌ها هم به صورت دوبدنه ساخته می‌شوند. دوبدنه‌ها هم به صورت بادبانی و هم موتوری ساخته می‌شوند.

قایق‌های دوبدنه نخستین بار توسط ماهیگیران پاراوایی در کرانهٔ تامیل نادو هندوستان استفاده شده که آن را در زبان محلی «کاتاماران» می‌نامند.
این نوع شناورها به جاي یک بدنه داخل آب از دو بدنه استفاده می کنند و قسمت متصل کننده آنها به هم، بدنه اصلی نامیده می شود. که معمولاً محل قرار گرفتن بار یا مسافر می باشد . به هر یک از بدنه هاي کاتاماران نیم بدنه يا Demihull گفته می شود . هر یک از دو نیم بدنه یک کاتاماران می توانند نسبت به محور وسط خود متقارن یا نامتقارن باشند .
کاتامارانها تعادل عرضی بسیار خوبی دارند ،‌ مساحت عرشه آنها بزرگ است و آزادي بیشتري در طراحی و جانمایی تجهیزات داخلی وجود دارد . اين شناورها قابلیت حفظ مسیر خوبی و قدرت مانور را دارا مي باشند.

A catamaran is a multi-hulled watercraft featuring two parallel hulls of equal size. It is a geometry-stabilized craft, deriving its stability from its wide beam, rather than from a ballasted keel as with a monohull sailboat. Being ballast-free and therefore lighter than a monohull, catamarans often have a shallower draft (draught) than comparably-sized monohulls. The two hulls combined also often have a smaller hydrodynamic resistance than comparable monohulls, requiring less propulsive power from either sails or motors. The catamaran’s wider stance on the water can reduce both heeling and wave-induced motion, as compared with a monohull, and can give reduced wakes

Catamarans range in size from small (sailing or rowing vessels) to large (naval ships and car ferries). The structure connecting a catamaran’s two hulls ranges from a simple frame strung with webbing to support the crew to a bridging superstructure incorporating extensive cabin and/or cargo space

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

Brief record of this Training Film

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تحلیل حرکت شناور دو بدنه Catamaran بر روی سطح آزاد سیال به صورت دو فازی روش CFD”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *