تحلیل حرکت شناور با پروفیل بدنه سخت Hard Chine بر روی سطح آزاد سیال به صورت دو فازی روش CFD

۸۰,۰۰۰ تومان

به طور کلی در فیلم آموزشی تحلیل حرکت شناور با پروفیل بدنه سخت Hard Chine بر روی سطح آزاد سیال به صورت دو فازی روش CFD و روش حجم سیال VOF و روش عددی CFD با نرم افزار ANSYS CFX با موارد زیر در نرم افزار سی اف ایکس (CFX) آشنا می شوید.

  • ایجاد دامنه محاسباتی اطراف مدل شناور دوبدنه در نرم افزار ANSYS
  • ایجاد برش اولیه دامنه محاسباتی جهت تعریف سطح آزاد سیال
  • تنظیمات محیط شبکه در در workbench نرم افزار Ansys
  • ایجاد شبکه های لایه مرزی جهت رسیدن به YPlus مناسب
  • تنظیمات دامنه محسباتی سیال
  • تعریف مدل آشفتگی انتقال رینولدز SST و تنظیمات آن
  • تعریف متغیرهای درگ و لیفت و مانیتور کردن آن ها در حین حل
  • تعریف شرایط مرزی ورودی و خروجی جریان
  • تعریف شرط مرزی تقارن و دیواره های بدون لغزش و با لغزش
  • تعریف متغیرهای حجم سیال به صورت Expression
  • تعریف روش حجم سیال جهت تفکیک دو فاز سیال آب و سیال هوا
  • تنظیمات روش حل پایدار در نرم افزار ANSYS CFX و مدل کوپل حجم سیال و معادلات انتقال جریان
  • تنظیمات روش عددی و مقادیر باقیمانده در معیار همگرایی
  • انجام تنظیمات روش حل متوالی دو مرحله پایدار و گذرا و تنظیمات پردازش موازی
  • تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 21 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : بی کلام

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار انسیس، فایل مدل هندسی و شبکه

شناسه محصول: CF17 دسته:

توضیحات

تحلیل حرکت شناور با پروفیل بدنه سخت Hard Chine بر روی سطح آزاد سیال به صورت دو فازی و CFD

در این فیلم آموزشی نحوه مدل سازی و تحلیل هیدرودینامیک مدل یک شناور با پروفیل بدنه سخت Hard Chine در حین حرکت بر روی سطح آب با سرعت 15 متر بر ثانیه به روش دینامیک سیالات محاسباتی CFD و به کمک نرم افزار ANSYS CFX به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است.
مدل هندسی شناور با پروفیل بدنه سخت ای توسط نرم افزار Maxsurf ایجاد گردیده و جهت تحلیل و ایجاد شبکه به نرم افزار انسیس Ansys منتقل شده است.
تفکیک دو فاز توسط مدل همگن و روش حجم سیال VOF صورت گرفته است. فشار مرجع برابر یک اتمسفر بوده و بویانسی در این شبیه سازی در نظر گرفته شده است. نحوه ایجاد امواج سطحی و تغییر شکل های سطح آزاد سیال محاسبه گردیده است. در تماس بین دو فاز سیال آب و هوا از مدل سطح آزاد Free Surface استفاده شده است.
در ایتدا مدل هندسی شناور دوبدنه که به صورت فایل STP بوده وارد بخش مدل سازی نرم افزار انسیس گردیده و دامنه محاسباتی سیبال ایجاد شده است. در مرحله بعد تنظیمات شبکه در بخش Workbench نرم افزار ANSYS صورت گرفته و دامنه محاسباتی سیال شبکه بندی شده است. المان های لایه مرزی در اطراف بدنه شناور دوبدنه ایجاد گردیده است. مناسب بودن شبکه بر اساس مقدار YPlus در دیواره های بدنه شناور تعیین گردیده است.
مدل آشفتگی در این آنالیز از نوع مدل تنش رینولدز Reynolds Stress Transpose بوده که مقدار مناسب YPlus برای این مدل در اطراف بدنه مدل باید کوچکتر از یک باشد. در شبکه بندی مدل محاسباتی این موضوع لحاظ گردیده است.
حل مسئله به صورت پایدار بوده و به همین دلیل سرعت حرکت شناور دوبدنه به سیال آب نسبت داده شده و شناور دوبدنه ثابت فرض گردیده است. مقدار نیروی درگ و لیفت وارد بر شناور دوبدنه به روش دینامیک سیالات محاسباتی محاسبه گردیده است.
به دیواره ورودی دامنه محاسباتی شرط مرزی سرعت و به دیواره خروجی آن شرط مرزی فشار نسبی صفر نسبت داده شده است.
کلیه مراحل ایجاد مدل هندسی دامنه محاسباتی سیال، شبکه بندی، تنظیمات نرم افزار CFX و تحلیل و بررسی نتایج در این فیلم آموزشی به صورت متوالی ارائه شده است.

A chine in boating refers to a sharp change in angle in the cross section of a hull. A hull without chines has a gradually curving cross section. The term hard chine indicates an angle with little rounding, where a soft chine would be more rounded, but still involve the meeting of distinct planes. Chine log construction is a method of building hard chine boat hulls. Hard chines are common in plywood hulls, while soft chines are often found on fiberglass hulls

The oldest type of engineered boats are dugout canoes, which were built by hollowing out a log. These designs generally had rounded bottoms, which made best use of the round shape of the logs. Traditional planked hulls in most cultures are built by placing wooden planks oriented parallel to the waterflow and attached to bent wooden frames. This also produced a rounded hull, generally with a sharp bottom edge to form the keel. Planked boats were built in this manner for most of history

The first hulls to start incorporating hard chines were probably shallow draft cargo carrying vessels used on rivers and in canals

Once sufficiently powerful marine motors had been developed to allow powerboats to plane, it was found that the flat underside of a chined boat provided maximum hydrodynamic lift and speed

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

Brief record of this Training Film

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تحلیل حرکت شناور با پروفیل بدنه سخت Hard Chine بر روی سطح آزاد سیال به صورت دو فازی روش CFD”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »