شبیه سازی تیر تحت بار سیکلیک با سخت شوندگی Isotropic و Kinematic با Abaqus

خانه » فیلم های آموزشی » فیلم های آموزش Abaqus » شبیه سازی تیر تحت بار سیکلیک با سخت شوندگی Isotropic و Kinematic با Abaqus

شبیه سازی تیر تحت بار سیکلیک با سخت شوندگی Isotropic و Kinematic با Abaqus

۰ تومان

(دیدگاه 1 کاربر)

به طور کلی در فیلم آموزشی شبیه سازی تیر تحت بار سیکلیک با سخت شوندگی Isotropic و Kinematic با موارد زیر در نرم افزار آباکوس (Abaqus) آشنا می شوید.

• ایجاد مدل هندسی تیر به صورت Shell و به روش Extrusion
• تعریف رفتار الاستیک و پلاستیک ماده با سخت شوندگی ایزوتروپیک (Isotropic) و کینماتیک (Kinematic) و نسبت دادن آن به تیر و همچنین تعیین جهت توزیع ماده در تیر
• اعمال بار سیکلیک (Cyclic) در طول زمان و اعمال شرایط مرزی
• تعریف روش حل دینامیکی Implicit و انجام تنظیمات آن و همچنین تعیین خروجی های مورد نظر
• تعیین نوع و ابعاد المان ها و ایجاد شبکه بر روی مدل هندسی قطعات
• انجام تنظیمات روش حل به صورت موازی و اجرای روند حل مسئله
• تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 25 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : فارسی

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار آباکوس

شناسه محصول: ٍّEF37 دسته: برچسب:
EAN: 10007082

توضیحات

به طور کلی دو نوع سخت شوندگی ایزوتروپیک (Isotropic) و کینماتیک (Kinematic) برای فلزات تعریف می گردد.
سخت شوندگی ایزوتروپیک (Isotropic Hardening)
بدین معنی است که سطح تسلیم در تمام جهات به یک اندازه تغییر می کند یعنی سطح تسلیم با ایجاد تنش های پلاستیک در تمام جهات به یک اندازه کاهش و یا افزایشش می یابد. رفتار سخت شوندگی ایزوتروپیک در نرم افزار آباکوس به صورت داده های مجزای مربوط به ناحیه پلاستیک ماده قابل تعریف است.

سخت شوندگی برای مدل سازی رفتار ماده تحت بار سیکلیک مورد استفاده قرار می گیرد که در این نوع سخت شوندگی مکان سطح تسلیم نیز تغییر می کند. به طور کلی دو روش سخت شوندگی خطی و غیر خطی در نرم افزار آباکوس موجود است. با ترکیب دو روش سخت شوندگی ایزوتروپیک و کینماتیک به خوبی می توان رفتار ماده را تحت بار سیکلیک مدل سازی کرد.

سخت شوندگی غیر خطی ایزوتروپیک / کینماتیک (Nonlinear Isotropic/Kinematic Hardening)
این مدل ترکیب دو سخت شوندگی ایزوتروپیک و کینماتیک بوده که انتقال سطح تسلیم توسط سخت شوندگی کینماتیک و تغییر اندازه سطح تسلیم توسط سخت شوندگیی ایزوتروپیک صورت می گیرد. با استفاده از این مدل پدیده هایی مانند Ratcheting و یا Relaxation که درشکل ها نمایش داده شده است را می توان مدل سازی کرد.

مسائل مختلفی وجود داشته که در آنها قطعه تحت بار سیکلیک قرار می گیرد که از آن جمله می توان به قطعات مختلف وسایل دوار مانند پمپ ها یا کمپروسورها و قطعات سازه ای که تحت بارهایی مانند باد یا امواج قرار دارند اشاره کرد. در این فیلم آموزشی که جز دوره پیشرفته آموزش نرم افزار آباکوس (Abaqus) است، یک تیر تحت بار سیکلیک (Cyclic) با در نظر گرفتن ایزوتروپیک (Isotropic) و کینماتیک (Kinematic) با استفاده از نرم افزار آباکوس (Abaqus) شبیه سازی گردیده و کلیه مراحل مدل سازی و آنالیز به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است. در این مسئله پارامترهای مربوط به رفتار سخت شوندگی ایزوتروپیک (Isotropic) و کینماتیک (Kinematic) به صورت مستقیم به نرم افزار داده شده و از این طریق ایجاد پدیده Ratcheting در تیر شبیه سازی گردیده است. شبیه سازی این رفتار پیش زمینه ای برای مدل سازی رفتار خستگی قطعات بوده که بر اساس آن تغییر خواص مکانیکی ماده تحت بار سیکلیک مدل سازی می گردد. با در نظر گرفتن رشد ترک ها و رابطه آن ها با خواص مکانیکی و به روش های حل Low Cyclic در نرم افزار می توان رفتار خستگی قطعات را مدل سازی کرد. برای حل مسئله از روش دینامیکی Implicit استفاده گردیده است.

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

برند

سافت یار

1 دیدگاه برای شبیه سازی تیر تحت بار سیکلیک با سخت شوندگی Isotropic و Kinematic با Abaqus

  1. محسن احمدزاده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *