شبیه سازی خزش (Creep) قطعه تحت بار محوری با آباکوس Abaqus

خانه » فیلم های آموزشی » فیلم های آموزش Abaqus » شبیه سازی خزش (Creep) قطعه تحت بار محوری با آباکوس Abaqus

شبیه سازی خزش (Creep) قطعه تحت بار محوری با آباکوس Abaqus

۰ تومان

(دیدگاه 1 کاربر)

به طور کلی در فیلم آموزشی شبیه سازی خزش (Creep) قطعه تحت بار محوری با موارد زیر در نرم افزار آباکوس (Abaqus) آشنا می شوید.

• ایجاد مدل هندسی قطعه آزمایشگاهی به صورت Axisymmetric
• تعریف ماده الاستیک و رفتار خزش (Creep) به روش توانی کرنش – سختی (Strain – Hardening Power Creep Low) ،
• تنظیمات روش حل خزش (Creep) و تعیین خروجی های مورد نظر مانند کرنش خزش (Creep Strain)
• تعریف بار اعمالی به قطعه و شرایط مرزی آن
• تعیین نوع و ابعاد المان ها و ایجاد شبکه بر روی مدل هندسی قطعه
• انجام تنظیمات روش حل و اجرای روند حل مسئله
• تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 19 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : فارسی

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار آباکوس

شناسه محصول: EF36 دسته: برچسب:
EAN: 10007066

توضیحات

بسیاری از قطعات صنایع مختلف مانند پیچ ها دائم تحت با قرار دارند، که این با ر در طولانی مدت باعث ایجاد خزش (Creep) در قطعه گردیده و در نهایت نیز قطعه دچار شکست خواهد شد. در این فیلم آموزشی که جز دوره پیشرفته آموزش نرم افزار آباکوس (Abaqus) است، خزش (Creep) یک قطعه آزمایشگاهی تحت بار محوری ثابت در طول زمان حدود 47 هزار ثانیه با استفاده از نرم افزار آباکوس (Abaqus) آباکوس شبیه سازی گردیده و کلیه مراحل مدل سازی و آنالیز به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.
به طور کلی شش روش در نرم افزار آباکوس برای شبیه سازی خزش قطعات فلزی موجود است که شامل روش توانی زمان – سختی (Time – Hardening Power Creepp Low) ، روش توانی کرنش – سختی (Strain – Hardening Power Creep Low) ، روش هذلولی – سینوسی (Hyperbolic Sine Creep Low)، روش توانی درجه دو (Double Power Creep Low)، روش Anand و روشDarveaux است. مدل توانی وابسته به زمان – سختی خزش (Time – Hardening Power Low) ، برای حالتی که مقدار تنش ثابت است و مدل توانی وابسته به کرنش – سختی خزش برای حالتی که مقدار تنش متغیر است مورد استفاده قرار می گیرد. در حالتی که مقدار تنش ثابت بوده و دما تغییر نمی کند هر دو مدل توانی وابسته به کرنش – سختی و زمان – سختی خزش می تواند مورد استفاده قرار گیرد.در مسائلی که تمرکز تنش بالایی وجود دارد مانند نوک ترک استفاده از مدل هذلولی – سینوسی (Hyperbolic Sine Low) توصیه می گردد. مدل توانی درجه دو، مدل خزش Anand و مدل خزش Darveaux برای مدل سازی رفتار خزش آلیاژهای سختتر که در وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج مدل سازی باید بسیار دقیق باشد مورد استفاده قرار می گیرند. این سه مدل در بازه تغییرات زیاد زمانی و تنش می توانند قابل استفاده هستند. باید دقت کرد که این تنظیمات این سه مدل باید به صورت کد python به مدل نرم افزار اضافه گردد.

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

برند

سافت یار

1 دیدگاه برای شبیه سازی خزش (Creep) قطعه تحت بار محوری با آباکوس Abaqus

  1. محسن احمدزاده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *