شبیه سازی پرسکاری (Forging) قطعه به وسیله پانچ با هندسه پیچیده با آباکوس Abaqus

خانه » فیلم های آموزشی » فیلم های آموزش Abaqus » شبیه سازی پرسکاری (Forging) قطعه به وسیله پانچ با هندسه پیچیده با آباکوس Abaqus

شبیه سازی پرسکاری (Forging) قطعه به وسیله پانچ با هندسه پیچیده با آباکوس Abaqus

۰ تومان

(دیدگاه 1 کاربر)

به طور کلی در فیلم آموزشی شبیه سازی پرسکاری (Forging) قطعه به وسیله پانچ با هندسه پیچیده با موارد زیر در نرم افزار آباکوس (Abaqus) آشنا می شوید.

• ایجاد مدل هندسی پانچ به صورت جسم صلب و مدل هندسی قطعه به صورت Solid و سه بعدی و به روش Extrusion و همچنین مونتاژ کردن قطعات نسبت به یکدیگر
• تعریف رفتار الاستیک و پلاستیک ماده استیل سری C15 و نسبت دادن ماده به قطعه
• تنظیمات روش دینامیکی Explici، تعیین خروجی های مورد نیاز و همچنین انجام تنظیمات شبکه بندی مجدد به روش ALE adaptive mesh در نرم افزار آباکوس (Abaqus)
• اعمال تماس بین قطعات به صورت اصطکاکی با ضریب اصطکاک 0.3
• تعیین نوع و ابعاد المان ها و ایجاد شبکه بر روی مدل هندسی قطعات
• انجام تنظیمات روش حل و اجرای روند حل مسئله
• تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نظر

مدت زمان فیلم آموزشی : 21 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : فارسی

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار آباکوس

شناسه محصول: EF33 دسته: برچسب:
EAN: 10006677

توضیحات

یکی از روش های متداول شکل دهی قطعات که عمدتا برای تولید قطعات با هندسه پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد روش پرسکاری (Forging) است. در این روش قطعه به صورت گرم یا سرد به وسیله یک پانچ تحت فشار بالا و ناگهانی قرار گرفته و شکل آن نهایی آن ایجاد می گردد. دستگاه های پرس عم.ما به دو صورت ضربه ای و هیدرولیکی بوده که روش شکل دهی در هر دو آن ها بر اساس اعمال فشار زیاد و ایجا تغییر شکل های زیاد در قطعه برای شکل دادن مناسب به قطعه است. در این فیلم آموزشی که جز دوره پیشرفته آموزش نرم افزار آباکوس (Abaqus) است، پرسکاری (Forging) یک قطعه از جنس استیل سری C15 در حالت سرد به وسیله یک پانچ با هندسه پیچیده توسط نرم افزار آباکوس (Abaqus) شبیه سازی گردیده و کلیه مراحل مدل سازی و آنالیز به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است. برای حل این مسئله از روش دینامیکی Explicit استفاده گردیده است. برای جلوگیری از ایجاد اعوجاج (Distorsion) و حجم منفی المان از شبکه بندی مجدد به روش ALE adaptive mesh در نرم افزار استفاده گردیده که بعد از زمان های مشخص چیدمان گره ها بر اساس روش Eulerian تغییر داده شده که به وسیله آن می توان شبیه سازی ها با تغییر شکل های زیاد را به روش لاگرانژین انجام داد. هندسه پانچ به صورت مارپیچ بوده و از تغییر شکل پانچ صرف نظر شده و به صورت جسم صلب در نظر گرفته شده است. مقدار سرعت پانچ برای شکل دهی قطعه 20 متر بر ثانیه در نظر گرفته شده و تماس بین پانچ و قطعه به صورت اصطکاکی با ضریب اصطکاک 0.3 لحاظ گردیده است. جنس قطعه از استیل سری C15 بوده که رفتار الاستیک و پلاستیک آن در نظر گرفته شده است. در این شبیه سازی وابستگی رفتار پلاستیک به نرخ کرنش (Strain Rate) ماده در نظر گرفته نشده اما امکان تعریف وابستگی رفتار ماده به نرخ کرنش (Strain Rate) نیز وجود دارد.

نمونه کوتاهی از فیلم اموزشی

برند

سافت یار

1 دیدگاه برای شبیه سازی پرسکاری (Forging) قطعه به وسیله پانچ با هندسه پیچیده با آباکوس Abaqus

  1. محسن احمدزاده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *