بررسی دینامیک جرثقیل به روش دینامیک خطی با نرم افزار آباکوس Abaqus

خانه » فیلم های آموزشی » فیلم های آموزش Abaqus » بررسی دینامیک جرثقیل به روش دینامیک خطی با نرم افزار آباکوس Abaqus

بررسی دینامیک جرثقیل به روش دینامیک خطی با نرم افزار آباکوس Abaqus

۰ تومان

(دیدگاه 1 کاربر)

به طور کلی در این فیلم آموزشی با موارد زیر جهت بررسی دینامیک جرثقیل به روش دینامیک خطی در نرم افزار آباکوس (Abaqus) آشنا می شوید:

• مدل سازی هندسی جرثقیل با استفاده از Wire
• تعریف ماده الاستیک و نسبت دادن آن به لینک ها و همچنین مشخص کردن جهت لینک ها
• تعریف روش حل Frequency و Linear Perturbation و تنظیمات مربوط به هر آنالیز از جمله تعداد مود مورد نظر، زمان آنالیز، روش عددی و مقدار ضریب میرایی (Damping Coefficient)
• آشنایی با جرم موثر (Effective mass) و تاثیر آن در نتایج دینامیک جرثقیل
• نحوه تعریف اتصال پینی (joint) و همچنین اتصال MPC بین قطعات
• نحوه اعمال بار متمرکز لحظه ای و اعمال شرایط مرزی
• تعیین نوع و ابعاد المان ها و ایجاد شبکه بر روی مدل هندسی
• انجام تنظیمات پرداز موازی و حل مسئله
• تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نیاز

مدت زمان فیلم آموزشی : 45 دقیقه

مدرس فیلم آموزشی : احمدزاده

زبان فیلم آموزشی : فارسی

ضمیمه فیلم : فایل ورودی نرم افزار آباکوس

شناسه محصول: EF3 دسته: برچسب:
EAN: 10005470

توضیحات

این فیلم جز دوره مقدماتی آموزش نرم افزار آباکوس (Abaqus) بوده که در آن سازه یک جرثقیل به صورت لینک های beam مدل سازی گردیده است. جنس لینک ها از استیل بوده که خواص الاستیک آنها لحاظ شده است. یک بار لحظه ای به این جرثقیل اعمال گردیده که به صورت ضربه است. در اثر اعمال این بار، جرثقیل مرتعش شده که دینامیک جرثقیل به روش دینامیک خطی شبیه سازی گردیده است. اتصال بین قطعات جرثقیل به صورت جوشی و پینی (Joint) است. مقدار میرایی ناشی از اتصال پینی (Joint) در آنالیز لحاظ گردیده است. همچنین در حین آنالیز مقدار بار وارد بر تکیه گاه جرثقیل ثبت گردیده و مقاومت آن در برابر بار اعمالی بررسی شده است. در فیلم آموزشی در مورد جرم موثر (Effective mass) بحث گردیده و نحوه انتخاب تعداد مودهای مجموعه برای رسیدن به جواب مناسب مورد بحث قرار گرفته است. در آموزش بررسی دینامیک جرثقیل به روش دینامیک خطی، کلیه مراحل مدل سازی که شامل ایجاد مدل هندسی، تعریف نوع ماده، مونتاژ کردن، تعریف روش حل، تعریف اتصالات بین قطعات، اعمال قیود و بارها، شبکه بندی، حل مسئله و تحلیل و بررسی نتایج به تفصیل توضیح داده شده است.

به طور کلی در این فیلم آموزشی با موارد مختلفی از جمله مدل سازی هندسی جرثقیل با استفاده از Wire، تعریف ماده الاستیک و نسبت دادن آن به لینک ها و همچنین مشخص کردن جهت لینک ها، تعریف روش حل Frequency و Linear Perturbation و تنظیمات مربوط به هر آنالیز از جمله تعداد مود مورد نظر، زمان آنالیز، روش عددی و مقدار ضریب میرایی (Dampingg Coefficient)، آشنایی با جرم موثر (Effective mass) و تاثیر آن در نتایج دینامیک جرثقیل، نحوه تعریف اتصال پینی (joint) و همچنین اتصال MPC بین قطعات
• نحوه اعمال بار متمرکز لحظه ای و اعمال شرایط مرزی، تعیین نوع و ابعاد المان ها و ایجاد شبکه بر روی مدل هندسی، انجام تنظیمات پرداز موازی و حل مسئله، تحلیل نتایج خروجی و استخراج داده های مورد نیاز در نرم افزار آباکوس آشنا می شوید

نمونه کوتاهی از فیلم آموزشی

برند

سافت یار

1 دیدگاه برای بررسی دینامیک جرثقیل به روش دینامیک خطی با نرم افزار آباکوس Abaqus

  1. امیر

    فیلم آموزشی خیلی خوبی بود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *